مقالات

معرفی بهترین رژیم های لاغری 2020

بهترین رژیم های غذایی 2020

اغلب ما به دنبال کاهش وزن خود هستیم و روش های مختلفی را امتحان می کنیم.اما چرا اغلب مواقع آنطور که می خواهیم پیش نمی رود و بعد از گذشت چندین ماه جمع کاهش وزن ما به 10 کیلو هم نمی رسد؟ چون به درستی کار را انجام نمی دهیم.به همین دلیل امروز برای شما مقاله ای درباره بهترین رژیم های لاغری آماده کرده ایم.

ممکن است شما امسال اقدام به گرفتن یکی رژیم غذایی مناسب کرده باشید که در آن شکست خورده اید.بسیاری از رژیم های غذایی موجود در اینترنت توسط افراد غیر حرفه ای و تنها برای افزایش فروش و بازدید کننده نوشته شده اند و هیچ پشتوانه علمی ندارند.شما برای شروع باید از رژیم  های لاغری استفاده کنید که مورد تایید دانشمندان و افراد حاذق در این زمینه باشد.به همین دلیل ما هم گفتیم که بهتر است یک مقاله را در این زمینه برای شما ترجمه کنیم تا برای خواندن آن دچار مشکل نشوید 🙂

یک رژیم غذایی خوب همیشه رژیمی نیست که موارد زیادی از آن حذف شده باشد و می توانید با تنوع غذایی بالا,بهترین نتیجه را بگیرید! این حرف ما نیست و آقای استفانی ساسوس,متخصص تغذیه موسسه Housekeeping آن را گفته است.رژیم های غذایی که امروز می خواهیم به شما معرفی کنیم,به عنوان برترین رژیم های دنیا شناخته می شوند.دوره این رژیم ها طولانی تر بوده,اما ماندگاری انها همیشگی خواهد بود (با رعایت اصول).

بهترین کرم های ضد آفتاب

بهترین رژیم های غذایی و اصول ابتدایی آنها

جدا از اینکه کدام رژیم را انتخاب می کنید,باید یک سری موارد را رعایت کنید تا بیشترین بازده را داشته باشید,آین موارد عبارتند از :

هیدراته بودن : یکی از اصلی ترین دلایلی که می تواند از تاثیر رژیم های لاغری شما جلوگیری کند,کمبود آب بدن می باشد.آب باعث پر شدن معده و احساس سیری شما می شود و در مرور زمان معده شما به این کار عادت می کند.متخصصین می گویند باید در روز بین 6 تا 8 لیوان آب بنوشید تا هم سلامت بمانید و هم به رژیم خود کمک کنید

کنترل قند مصرفی : طبق تحقیقات انجمن قلب آمریکا,زنان نباید بیشتر از 25 گرم قند در روز مصرف کنند و این عدد برای مردان تا 35 می رسد.با این حال قند مصرفی اغلب افراد بالای 70 گرم در روز می باشد که بسیار خطرناک است.سعی کنید نوشیندنی های شیرینی که هنگام سرو غذا می خورید را حذف و به جای آن از آب  نوشیدنی های ملایم تر استفاده کنیدو

افزایش مصرف سبزیجات : فواید مصرف سبزیجات بسیار زیاد است و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.با این حال متخصصین می گویند که سبزیجات در خود فیبر دارند که باعث سیر نگه داشتن شما می شود.همچنین آنتی اکسیدان های موجود در آنها,به حفاظت از پوست و درست عمل کردن دستگاه گوارشی کمک زیادی می کنند.

ورزش : هیچکس با رژیم غذایی (به تنهایی) نتوانسته به موفقیت برسد و در کنار آن باید با یک برنامه منظم ورزشی پیش بروید.سعی کنید از ورزش هایی کمک بگیرید که سرعت زیادی دارند و بتوانند تمام عضلات شما را درگیر کنند.بهترین نمونه آن دویدن می باشد که اغلب حرفه ای ها انجام می دهند.در کمترین حالت باید روزانه حدود 30 دقیقه تمرین داشته باشید.

خودتان را کنترل کنید : برخلاف بیشتر رژیم های غذایی,استفان سوس می گوید که باید زمانی که احساس گشنگی می کنید غذا بخورید.همیشه از خودتان بپرسید که احساس که دارم واقعا گشنگی است یا عادت بدی است که پیدا کرده ام؟ اگر هر روز بعد از ظهر شیر و کلوچه می خورید,این مورد به احتمال زیاد یک عادت غذایی است که قابل کنترل می باشد.اما اگر قبل از خواب احساس گرسنگی داشتید و آن روز هم غذای خوبی نخورده بودید,می توانید با یک وعده پروتئینی کمبود خود را جبران کنید.

3 تا از بهترین رژیم های غذایی سال 2021

دقت داشته باشید این رژیم های لاغری برای مدت زیادی هستند که در صدر قرار دارند و کیفیت آنها ثابت شده است.خب بیایید شروع کنیم!

رژیم غذایی مدیترانه ای

اگر کمی در این باره تحقیق کرده باشید,قطعا نام این رژیم غذایی را شنیده اید.در حال حاظر رژیم مدیترانه ای,برترین و پر بازده ترین رژیم دنیا شناخته می شود که آسیبی هم به گوارش شما نخواهد زد.در این رژیم نیازی نیست که نگران کالری مصرفی و ضرر و زیان آن باشید چون به شکلی طراحی شده است که برای اغلب افراد خوب عمل کند.در رژیم مدیترانه ای شما سبزیجات و حبوبات زیادی خواهید و از این رو همه مواد مورد نیاز به بدن شما خواهد رسید (بر عکس اغلب رژیم های غذایی).شما می توانید از چربی های اشباع (البته به مقدار کم) در این رژیم غذایی استفاده کنید و هیچ نگرانی بابت به هم خوردن آن نداشته باشید.

رژیم غذایی مدیترانه ای

رژیم غذایی مدیترانه ای یک روش پخت و پز هم هست که باعث می شود آنتی اکسیدان,ویتامین ها و مواد معدنی زیادی به بدن شما برسد که تمام این موارد با خوردن سبزیجات تازه میسر خواهد بود.با ادامه دادن این رژیم می توانید طول عمر خود را افزایش دهید و از پیر شدن زودرس جلوگیری کنید.تعداد زیادی از متخصصین قلب و عروق برای بیمارانی که در خطر هستند,این رژیم را پیشنهاد می کنند.همچنین یک تحقیق که در مجله Gut انتشار یافته,نشان می دهد که رژیم مدیترانه ای می تواند از آسیب و بیماری های دستگاه گوارش تا حد زیادی جلوگیری کند.

رژیم غذایی حجمی

این یک رژیم لاغری قدیمی است که سالهاست توسط متخصصین تغذیه پیشنهاد می شود.رژیم غذایی حجمی توسط کارشناسان دانشگاه ایلاتی پنسیلوانیا ابداع شد و تمرکز آن بر روی خوردن میوه و سبزیجات تازه با روش های و تزیین های سرگرم کننده می باشد.خوردن این مواد باعث افزایش آب بدن شما خواهد شد و از آن طرف اشتهای کاذب را از بین می برد.این رژیم بر اساس حجم وعده های غذایی شما می باشد و اغلب افراد تصور می کنند که دارند بیش از حد می خورند (با این اینطور نیست).معمولا پزشکان تغذیه پیشنهاد این رژیم را به کسانی که نمی توانند جلوی خود را بگیرند,می دهند.

رژیم غذایی حجمی

بسیاری از افراد از احساس گرسنگی بدشان می آید و نمی توانند آن را تحمل کنند,به همین دلیل حجم این رژیم غذایی به شکلی می باشد که فرد مورد نظر همیشه احساس سیری کند.شواهدی که نشان می دهند این رژیم غذایی کارساز است به قدر کافی معتبر می باشد و چندین هزار نفر تا به امروز از آن نتیجه مثبتی گرفته اند.مواد اولیه موجود در رژیم غذایی حجمی به شکلی هستند که هم طعم خوبی دارند و هم باعث شادابی شما خواهند شد.(آموزش از بین بردن سلولیت های بدن)

رژیم غذایی انعطاف پذیر گیاهی

رژیم غذایی کاملا گیاهی برای کسانی که اولین براشان است می خواهند کاهش وزن را تجربه کنند,کمی سخت می باشد.به همین دلیل پزشکان برای این افراد رژیم غذایی گیاهی با قابلیت انعطاف پذیری را پیشنهاد می کنند.اگر نمی توانید گیاهخوار باشید و توصیه های پزشک خود عمل کنید,نباید احساس گناه بکنید چرا که این مشکل در بیش از 90% افراد جامعه وجود دارد و نمی توانند به راحتی رژیم غذایی خود را تغییر دهند.در عوض باید روی خود کار کنید تا بتوانید مواد مصرفی خود را بیشتر به سمت سبزیجات و میوه ها ببرید.

رژیم غذایی سبزیجات

این رژیم غذایی مانند سایر رژیم ها اصلا سخت نیست و تمام مواد مصرفی و تعداد وعده های شما بر اساس میزان فعالیت و کشوری که در آن زندگی می کنید,متفاوت خواهد بود.لبنیات و گوشیت مواردی هستند که باید به کمترین مقدار در وعده های خود مصرف کنید! البته این بدان معنا نیست که به طور کل باید حذف شوند,زیرا باید همه چیز به بدن برسد تا سلامتی حفظ شود.شما می توانید از مرغ و تخم مرغ این رژیم استفاده کنید,اما باید در نظر بگیرید که بیش از 60% این رژیم را گیاهان تشکیل می دهند.

امیدوارم این مقاله هم برای شما مفید بوده باشد و اگر سوالی یا پیشنهادی داشتید خوشحال می شویم که به آن پاسخ دهیم 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *