بدن

رژیم های چاقی 2020

روش های افزایش وزن

در سال های آتی که اغلب افراد به دنبال کاهش وزن و فیت بودن هستند,تعداد زیادی هم به دنبال افزایش حجم و وزن می باشند که برعکس تصور عمومی بسیار کار سخت و طاقت فرسایی می باشد.لاغری می تواند دلایل زیادی داشته باشد و قبل از آشنایی با رژیم های چاقی 2020,ابتدا باید به دکتر تغذیه مراجعه کنید تا متوجه مشکل شما شود و سپس اقدام به رفع آن کنید.

لاغری زیاد دقیقا مانند چاقی بیش از حد می تواند باعث بروز بیماری های مختلف شود و همچنین در برابر عفونت و ویرویس های مختلف ضعیف تر خواهند بود.به همین دلی است که همیشه باید وزنی ایده آل داشته باشید تا علاوه بر زندگی سالم,اعتماد به نفس بالا هم به دست بیاورید.اما افزایش وزن روش های خاص خودش را دارد و اینطور نیست که با خوردن تنقلات و غذاهای چرب (کالری بیش از حد) بخواهیم اقدام به این کار کنیم.شما باید بتوانید عضلات خود را افزایش دهید نه اینکه چربی و لیپید! پس با ما همراه باشید تا با جدیدترین روش های افزایش وزن آشنا شویم.

قبل از شروع برنامه غذایی این نکات را داشته باشید

همیشه قبل از شروع هر کاری باید با جنبه های مثبت و منفی آن اشنا شوید و بدانید که چه کارهایی برای شما ضرر دارند و چه کارهایی سود! به طور میانگین و در فعالیت های عادی,بدن به ازای هر کیلو وزنی که دارد نیاز به 30 الی 33 کالری خواهد داشت و هر چقدر میزان کالری بیشتر باشد,در بدن انباشته می شود به شکل لیپید و چربی در خواهد آمد.همچنین اگر کمتر از مقدار مورد نیاز کالری دریافت کنیم,سلول ها مجبور می شوند از ذخیره بافت ها استفاده کنند و این باعث کاهش وزن شما خواهد شد.

بهترین مواد برای افزایش وزن اصولی,آن دسته مواد غذایی هستند که دارای کربوهیدرات بیشتری هستند (مانند سیب زمینی).برای مثال 250 کالری سیب زمینی اثر بیشتری از 250 کالری ران مرغ دارد و به همین دلیل است که می گوییم نباید هر چیزی را بخورید!

بهترین مواد غذایی برای افزایش وزن

بهترین مواد غذایی دسته ای هستند که بیشتر باعث عضله سازی شوند,نه اینکه سلولیت های بدن را فزایش دهند و در آخر شما می مانید و یک اندام به هم خورده که آرزو می کنید به روزهای گذشته برگردید.دقت داشته باشید که شیک ها و مکمل های غذایی فیک در بازار بسیار زیاد شده اند و اغلب آنها دارای مواد نگهدارنده و قند هستند.بهتر است ابتدا تغذیه خود را درست کنید و سپس به سراغ مصرف مکمل بروید.

کره بادام زمین

درست است که قیمت برندهای خارجی این محصول بسیار بالاست,اما تولیدات داخلی هم تا حد زیادی می توانند مانند آنها عمل کنند.به طور میانگین در یک قاشق غذاخوری از کرده بادام زمینی,حدود 95 کالری و 4 گرم کربوهیدرات وجود دارد (روی ظرفشان نشوته است).برای تشخیص کره بادام زمینی اصل از تقلبی,باید به روغنی که روی آن جمع می شود دقت داشته باشید که در اغلب موارد روغن ندارند!

غلات

غلات از جمله نان های مختلف و بدون جوش شیرین یکی از بهترین و ارزان ترین مواد غذایی هستند که می توانید برای افزایش وزن به آنها تکیه کنید.مقدار کالری بالا و چربی بسیار اندک آنها باعث شده تا جزو محبوب ترین مواد خوراکی دنیا تبدیل شوند.اغلب ورزشکاران حرفه ای به جای برنج از نان استفاده می کنند که نشان دهنده اهمیت آنها در سلامت بدن است.برنج قهوه ای و ماکارونی سبوس دار به راحتی در فروشگاه های ایران قابل خریداری هستند.

شیر کامل

شیر برعکس ظاهر خود کالری,کربوهیدرات و پروتئین بسیار زیادی دارد (در هر لیوان حدود 150 کالری).شیر را می توان یک ماده غذایی کامل برای ورزشکاران دانست و دلیلش هم عضله سازی پروتئین های موجود در آن و از آن طرف هم چربی های اشباع باعث افزایش ترشح تستوسترون خواهند شد که نقش بسیار زیادی در عضله سازی دارد.شیر جزو غذاهای سبک و میان وعده ای به حساب می آید و از این رو می توانید به راحتی آن را در برنامه غذایی خود جای دهید.

همچنین شیر شکلات که پروتئین بیشتری از شیر معمولی دارد,معمولا برای بعد از ورزش توصیه می شود و باعث ریکاوری و حفظ بافت ماهیچه ای بدن خواهد شد.هورمون موجود در شیر که باعث عضله سازی می شود,IGF-1 نام دارد.

آجیل و مغزها

می توان تقریبا تمام آجیل ها کالری زیادی دارند و از این رو توصیه می شود که حداقل هفته ای دو بار مصرف کنید.همچنین مغزهای مختلف دارای ویتامین های مختلف,کلسیم و منیزیم هستند که همگی به افزایش کلسترول های مفید بدن و در نتیجه عضله سازی کمک می کنند.بهتر است برای طعم بهتر و یک سره کردن کار,با شیر و مغزهای مختلف برای خود یک معجون درست کنید و همیشه قبل و بعد از تمرین مصرف کنید.

برنج 

برای خانم های و آقایانی که می خواهند افزایش وزن سریع داشته باشند,مصرف روزانه برنج در کنار ورزش می تواند معجزه کند.انرژی برنج به ارامی آزاد می شود و به همین دلیل در طول روز انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند.البته دقت داشته باشید که مصرف این ماده غذایی نباید بیش از حد باشد و بهتر است تعداد وعده های خود را زیاد کنید و از آن طرف حجم را کاهش دهید,به این شکل از دفع بیش از حد مواد غذایی که خورده اید جلوگیری می شود.

سیب زمینی 

خب قطعا همه شما با سیب زمینی و کارایی آن آشنا هستید.اغلب افرادی که ورزش های حرفه ای می کنند و به دنبال افزایش حجم و وزن هستند,این ماده غذایی را در کنار تخم مرغ به صورت روزانه مصرف می کنند.همیشه سعی کنید بعد از تمرین با توجه به حجم بدنتان بین 2 الی 5 سیب زمینی سایز متوسط بخورید تا باعث ریکاوری و حفظ عضلات شما شود.

امیدواریم مقاله “رژیم های چاقی 2020” برای شما مفید بوده باشد و اگر سوالی دارید می توانید از بخش نظرات بپرسید تا کارشناسان گروه مازیبا به آن پتسخ دهند 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *