بدن

روش های افزایش قد

روش های افزایش قد

کوتاهی قد یکی از بزرگترین معضلات جامعه امروز می باشد و همینطور که جلوتر می رویم,»یانگین قد مردم دنیا کمتر می شود.اما یک سری افراد هستند که به دلیل قدی که دارند (شاید کوتاه هم نیستند!) اعتماد به نفسشان را از دست داده اند و نیاز دارند تا با هر روشی که می توانند این مشکل را تا حد زیادی رفع کنند.به همین دلیل امروز با شما هستیم و روش های افزایش قد 100% آزمایش شده.

موضوع قد و رشد بدن بیشتر توسط ژن های شما تعیین می شوند و در حقیقت این مادر پدر شما هستند که باعث بلندی یا کوتاهی شما خواهند شد.البته روش های مختلفی برای جبران این مشکل وجود دارد,از جمله دریافت ویتامین ها و مواد غذایی مناسب در سنین رشد و کودکی و چندین عامل دیگر که همه آنها را باهم بررسی خواهیم کرد.سن رشد اغلب افراد دنیا بین 14 تا 21 سالگی می باشد که معمولا بعد از این به سختی رشد خواهیم کرد.پس هر کاری که می خواهید بکنید بهتر است در این بازه باشد و در غیر این صورت تغییر چندانی نخواهید داشت.

اگر در دوره نوجوانی هستید,قطعا دو عامل تغذیه مناسب و ورزش بیشترین تاثیر را در قد شما خواهند داشت و باید با یک برنامه درست و حرفه ای که زیر نظر پزشک متخصص می باشد,کارهایتان را انجام دهید.اما به طور کلی در این مقاله می خواهیم شما را با بهترین مواد غذایی و ورزش ها آشنا کنیم تا قبل از مراجعه به پزشک اطلاعات کافی داشته باشید.

🥙 بهبود رژیم غذایی

اولین موردی که برای افزایش یا جلوگیری از کوتاه ماندن قد خود باید در نظر داشته باشید,خوردن مواد مقوی و ویتامین هاست.شما باید با توجه به حجم و مواد مورد نیاز بدن خود,مواد غذایی مصرف و تا حد امکان از خوردن تنقلات دوری کنید.سعی کنید در وعده های غذایی از سبزیجات و پروتئین های بدون چربی کمک بگیرید.به طور حرفه ای اگر بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم,باید بشقاب خودتان را به شکل زیر پر کنید :

1/2 بشقاب را با سبزیجات پر کنید.

1/4 را با پروتئین های بدون چربی.

1/4 را با کربوهیدرات های پیچیده.

رژیم غذایی افزایش قد

همچنین باید میان وعده های خودتان را با سبزیجات,میوه ها و لبنیات کم چرب پر کنید و همیشه سعی کنید تا حد امکان از چربی ها دوری کنید.مرغ,ماهی و بوقلمون از بهترین منابع پروتئین هستند (البته قیمت بالایی هم دارند و می توانید به جای آنها از حبوبات استفاده کنید).

پروتئین و چربی | بدترین ترکیب ممکن

بسیاری از افرادی که تازه ورزش را شروع کرده اند و به دنبال افزایش حجم و قد هستند,تا حد زیادی چربی مصرف می کنند و تصور می کنند که با مصرف چربی و در نتیجه افزایش حجم بدنی سالم تر و زیباتر خواهند داشت,اما اینطور نیست.اگر در سنین رشد هستید,بهترین مواد برای شما کربودهیدارت ها و پروتئین ها هستند که در سیب زمینی و تخم مرغ به وفور یافت می شوند.

وعده های غذایی خود را به تعداد بیشتری تقسیم کنید و در نتیجه از حجم آنها بکاهید,با این کار پروتئین های موجود در مواد غذایی بهتر جذب می شوند و از میزان مواد دفعی تا حد زیادی کاسته می شود.برای مثال یکی از موادی که پزشکان اروپایی آن را برای صبحانه پیشنهاد می کنند,ماست های پروتئینی می باشد که در ایران کمتر یافت می شود.

رژیم افزایش قد

تحقیقات نشان داده کودکانی که روزانه 1 تخم مرغ می خورند,به نسبت قد بلندتری از سایر کودکان دارند.البت هباید مراقب باشید که فرزند شما به تخم مرغ حساسیت نداشته باشد و اگر این مشکل را داشت,می توانید از مواد جایگزین مانند حبوبات و شیر کمک بگیرید.تخم مرغ دارای پروتئین و ویتامین های زیادی می باشد که به دلیل قیمت مناسب که دارد,به راحتی می توانیم آن را در رژیم غذایی خود قرار دهیم.

استفاده از مکمل و ویتامین ها

قبل از مصرف هر قرص یا مکملی با پزشک خود مشورت کنید و آزمایش های لازم را دهید.مکمل های غذایی به افزایش سرعت رشد شما تا حد بسیار زیادی کمک می کند و اگر می خواهید مدت کمتری به قد و وزن ایده آل خود برسید,حتما مکمل مصرف کنید.ویتامین های D,A و کلسیم کمک زیادی به افزایش قدرت و اندازه استخوان های بدن می کنند و اگر در کنار ورزش از آنها استفاده کنید,قطعا نتیجه مثبتی خواهید دید.

مصرف ویتامین برای افزایش قد

🏀 ورزش کنید,ولی نه هر ورزشی

روزانه حداقل به مدت 30 دقیقه ورزش کنید تا هم سلامت بدنتان تضمین شود و هم در افزایش قدتان تاثیر داشته باشد.ورزش تاثیر زیادی بر عملکرد عضلات و استخوان ها دارد و از این رو می تواند شما را به بیشترین قد ممکن (متناسب با خودتان) برساند.البته یک سری از ورزش ها هستند که در زمان رشد پیشنهاد نمی شوند و اگر انجام دهید,نتیجه عکس خواهید گرفت.

افزایش قد با ورزش

یکی از این موارد ورزش هایی هستند که با وزنه سر و کار دارند و در حقیقت فشار زیادی بر عضلات می آورند.مانند بدنسازی و وزنه برداری که معمولا به پسران بین 15 تا 20 سال به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود.برای اینکه بهتر کارتان را انجام دهید باید از مواردی که در بین افراد دیگر می باشد کمک بگیرید و ببینید که چطور آنها با این همه مشغله کارهایشان را انجام داده اند.بهترین ورزش ها برای افزایش قد بسکتبال و والیبال هستند که باعث کش آمدن ستون فقرات شما می شوند.همچنین می توانید روزانه به مدت چند دقیقه حرکات کششی انجام دهید.

امیدواریم این مقاله هم برای شما مفید بوده باشه و اگر سوالی دارید می توانید از بخش نظرات بپرسید تا کارشناسان گروه مازیبا به آن پاسخ دهند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *