بدن

روش های از بین بردن سلولیت های بدن

از بین بردن سلولیت های بدن

سلولیت ها می توانند تا حد زیبایی از زیبایی شما بکاهند و در اغلب موارد هم نمی توانید لباس هایی که دوست دارید را بپوشید.اما اصلا نگران نباشید,زیرا با چندین روش مختلف می توانید اقدام به از بین بردن سلولیت های بدن خود کنید.یکی از مهمترین کارها ورزش کردن استاما نه هر ورزشی و باید با توجه به شکل و محل سلولیت های خود انجام دهید.

سلولیت زمانی تشکیل می شود که بافت چربی به سمت بافت همبند که در زیر پوست قرار دارد,فشار می آورد و یه حالت گودی بی نظم ایجاد می کند.این مشکل معمولا در ناحیه ران و شکم دیده می شود.تخمین زده شده است که بیش از 85 درصد از کل زنان 21 سال به بالا,سلولیت دارند. این مشکل در مردان چندان شایع نیست.دلیل وجود سلولیت بیشتر در ران ها,وجود بافت چربی زیاد است و این مورد هیچ ربطی به سن و سال ندارد.

دلایل تشکیل سلولیت

به وجود آمدن سلولیت می تواند دلایل زیادی داشته باشد که تعدادی از آنها دست شما نیست و باید با آن رو به رو شوید.البته اصلا جای نگرانی نیست زیرا با یک رژیم غذایی و ورزشی می توان آن را کاهش داد و کنترل کرد.این دلایل عبارتند از :

  • سن
  • استروژن
  • سابقه خانواده
  • التهاب بافت
  • افزایش بافت چربی ناشی از افزایش وزن
  • از دست دادن کلاژن
  • گردش خون ضعیف (شایع در پاها)
  • تخلیه لنفاوی ضعیف
  • اپیدرم نازک (لایه خارجی پوست)

از نظر سلامتی و امکان بروز بیماری,سلولیت مشکل زا نیست و با این حال اغلب خانم ها به دنبال راهی برای از بین بردن آن هستند.تعداد زیادی روش برای از بین سلولیت های بدن در خانه وجود دارد که بعضی از آنها تست شده و بعضی دیگر در حد یک نظریه هستند.با این حال ما با تمام آنها را بررسی خواهیم کرد.

خرید روغن بدن

درمان های خانگی سلولیت بدن

درمان های خانگی با درمان از طریق ورزش متفاوت می باشد اما به هیچ وجه سخت نیستند.

ماساژ

یکی از بهترین درمان های این مشکل,ماساژ درمانی است که برای این کار باید از یک متخصص ماساژ کمک بگیرید.با کمک ماساژ می توانید تخلیه لنفاوی,کشش بافت پوست و گودی سلولیت ها را بهبود ببخشید.دقت داشته باشید که حتما باید از یک کرم یا روغن ماساژ مناسب برای این کار استفاده کنید و بدون آن تاثیر چندان مشاهده نخواهید کرد.باید این کار را به شکل مداوم و سر زمان تعیین شده انجام دهید تا بتوانید تاثیرش را بعد از مدت ببینید.هیچوقت با یکبار انجام دادن سلولیت های شما کم نخواهند شد.

پپتیدهای زیست فعال

نسبت به تبلیغات مکمل های مختلفی که در تلویزیون یا فضای مجازی می بینید آگاه باشید,زیرا بیشتر آنها هیچ تغییری در بدن شما ایجاد نمی کنند.اما یک آزمایش در سال 2015 اثبات کرد که استفاده از پپتیدهای زیست فعال می تواند تاثیر زیادی بر کاهش سلولیت های بدن بگذارند.در این آزمایش زنان به مدت 6 ماه هر روز مکمل خوراکی را مصرف می کردند و در آخر تغییر زیادی در آنها دیده شد,به ویژه خانم های چاق تر.با این حال برای مصرف هر گونه مکمل باید تحقیقات لازم را انجام دهید تا مبادا در آینده دچار مشکل شوید.

آب 

نوشیدن آب یکی دیگر از گزینه های کم هزینه است که ممکن است به کاهش سلولیت ها کمک کند.نه تنها بدن شما را هیدراته نگه می دارد،بلکه به تشویق گردش خون و جریان لنفاوی بدن کمک می کند.روزانه حداقل 8 لیوان پر آب بنوشید.

کاهش وزن

یکی از اصلی ترین کارهایی که باید برای کاهش سلولیت های خود بکنید,کاهش وزن می باشد.این مورد در خانم های چاق تر می تواند تاثیر بسیار زیادی بزارد.با این حال هر کس با هر وزنی می تواند سلولیت داشته باشد و تنها برای افراد چاق نیست.برای کاهش وزن باید به شکل مرتب ورزش کنید و رژیم غذایی مناسبی داشته باشید.

تمریناتی برای از بین بردن سلولیت ها

برخی از تمریناتی که امروز به شما گفته می شود با سفت کردن ران,بازو و شکم می توانند کمک زیادی به کاهش سلولیت های بدن شما بکنند.ورزش کردن در کنار رعایت موارد بالا بیشترین تاثیر را در ظاهر شما خواهد گذاشت و از این رو به شما پیشنهاد می کنیم که حتما همه را باهم رعایت کرده و تنها به یک مورد بسنده نکنید.

اسکات 

برای انجام درست حرکت اسکات باید :

  1. سرپا بمانید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید.مطمئن شوید که نوک انگشتان به سمت جلو قرار دارند.
  2. حال به مقدار زانوهای خود را خم کنید که انگار روی صندلی نشسته اید.سعی کنید کمرتان را صاف نگه دارید که این کار باعث جلوگیری از آسیب به مهره ها و بهبود حرکت می شوند.
  3. برای بالا آمدن از نیروی پاهای خود استفاده نه از کمر.این کار را در ست های 10 تایی انجام دهید.

اسکات پرشی

  1. حالت پاها و کمر خود را دقیقا مانند اسکات ساده حفظ کنید.
  2. حال به آرامی پایین آمده و کمر خود را صاف نگه دارید.
  3. در هنگام بالا آمدن و زمانی که زانوهایتان در حال صاف شدن هستند,به آرامی بپرید تا فشار زیادی بر کف پا وارد نشود.

استپ آپ

  1. جلوی پله ورزشی وایستید (ارتفاع آن را خیلی زیاد نکنید که نتوانید انجامش دهید).
  2. حال پاهای خود را یکی یکی روی آن قرار دهید و به نوبت پاهای خود را به عقب برگردانید.
  3. این کار را تا می توانید انجام دهید و نیاز به ست نیست.

لگد زدن به عقب

  1. برای این کار به حالت 4 دست و پا قرار بگیرید.
  2. گردن را در امتاد کمر خود قرار دهید (به زمین نگاه کنید) و زانوهایتان را به زمین بچسبانید.
  3. پاهای خود را به ترتیب از روی زمین بلند کنید و به عقب لگد بزنید (پا کاملا صاف شود).
  4. این کار را در ست های 12 تایی انجام دهید.

لانج جانب

  1. وایستید و دستایتان را در هم مشت کنید و جلو آبگاه خود قرار دهید.
  2. پای سمت چپ خود را به سمت چپ باز کنید و پای راست ثابت بماند.
  3. حال زانوی خود را خم کنید و باسن را عقب نگه دارید.
  4. حال همین کار را کار برای پا مخالف انجام دهید.

برای دیدن این حرکت کلیک کنید.

حرکت های مختلف اضافه کنید

در حرکات بالا شما از وزن خودتان برای شکل دادن بدنتان استفاده می کنید.اما می توانید این کار را با دمبل ها و هالتر سبک انجام دهید تا فشار بیشتری وارد کنید.در ابتدا حرکات را در هر ست بین 10 یا 12 بار انجام دهید و هفتگی تعداد آن را افزایش دهید.برای جلوگیری از مشکل عضلاتی,باید قبل از تمرین گرم کنید که بهترین موارد درجا زدن می باشد.این تمرینات را حداقل 3 بار در هفته و هر بار 30 دقیقه انجام دهید تا به نتیجه برسید.

آمیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشه و اگر سوال یا پیشنهادی در بخش نظرات بفرمایید تا کارشناسان گروه مازیبا به آنها پاسخ دهند 🙂

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *